Archiwum czerwiec 2017


cze 29 2017 Fotografia reklamowa - inwestycja warta zachodu...
Komentarze (0)

Fotografia reklamowa jest podstawowym narzędziem marketingowym, mającym na celu skłonienie klienta do zakupu lub wywołania w nim odpowiednich reakcji, między innymi ma za zadanie. Jednym z nich jest jest przekazanie informacji o produkcie, wskazanie jego cech oraz spowodowanie, by klient zaczął kojarzyć towar z marką. Fotografia reklamowa powinna przyciągać uwagę i być estetyczna. Nie od dziś wiadomo, że klient kupuje oczami.

Fotografia reklamowa zamieszczana jest w prasie, czasopismach, katalogach, prospektach, a nawet na ulotkach. W periodykach powinny odnaleźć się własne zdjęcia produktów, które mają za zadanie komunikację z odbiorcą. Są uzupełnieniem tekstu, a często pierwszym elementem, na który zwraca się uwagę. Czasopismo bez zdjęć, czy prasowa reklama z samym tekstem to dziś rzadkość. Poprzez zdjęcie reklamowe można kształtować wizerunek oferowanych towarów i usług.
Właściwie użyte zdjęcia podnoszą wiarygodność treści przekazu reklamy, zaś wydajna fotografia reklamowa powinna być skierowana do wyraźnie określonej grupy odbiorców. Powinna przekazywać istotne dla nabywcy cechy produktu czy usługi. Wówczas będzie spełniać swoje zadanie.